پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225961
صادرات 267 هزار دلاري توليدات صنايع دستي چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1395/05/24 10:32:56
نمایش : 1228
معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري از صادرات حدود 267 هزار دلاري توليدات صنايع دستي اين استان در سال گذشته خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهرداد رييسي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از آنجا که صادرات صنايع دستي استان از ساير گمرکات کشور نيز انجام مي گيرد، پيش بيني مي شود ميزان بيشتري از صنايع دستي استان صادر شده باشد.

وي ادامه داد: نمد از مهمترين توليدات صادراتي صنايع دستي استان که با صادرات 200 هزار دلاري بيشترين سهم را در اين ميزان صادرات به خود اختصاص داده است.

رييسي تصريح کرد: گليم، فرش، قلم زني، خاتم کاري، ترمه دوزي، لباس محلي و هنرهاي چوبي از ديگر صنايع دستي استان به شمار مي رود که اين محصولات عمدتا به کشورهاي اروپايي و آمريکا صادر شده است.

معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري از دريافت 17 نشان مرغوبيت محصولات صنايع دستي استان خبر داد و گفت: آثار توليدي از نمد، حجاري سنتي، گليم بافي، تشعير، نگارگري، معرق، منبت چوبي، زيورآلات سنتي و سراجي سنتي محصولاتي است که موفق به دريافت نشان مرغوبيت کالا شده است.

رييسي با اشاره به برگزاري دوره هاي کوتاه مدت براي يک هزار و 523 نفر و دوره هاي آموزشي تخصصي براي 117 نفر از شاغلان صنايع دستي در استان تصريح کرد: اين دوره ها به مدت سه سال در استان اجرا شده است.

وي همچنين از اشتغال 2 هزار و 386 نفر در بخش صنايع دستي استان خبر داد و افزود: اين اشتغالزايي طي سه سال گذشته در استان محقق شده است.

صنايع دستي چهارمحال و بختياري تحت تاثير تنوع شيوه‏هاي توليد، گوناگون و متنوع است به نحوي که عشاير کوچرو، عشاير اسکان يافته، روستاييان و اقشار شهرنشين در پديد آوردن اين نوع محصولات سهيم هستند.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html